Yoga ή pilates; Tips για να διαλέξεις αυτό που σου ταιριάζει!
Blog
  • Main page
17
11
2014

Yoga ή pilates; Tips για να διαλέξεις αυτό που σου ταιριάζει!

By ab 0

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως εμείς αγαπάμε και τις δυο μορφές γυμναστικής αφού είναι από τους καλύτερους τρόπους να αναζωογονήσουμε τον οργανισμό μας, να χάσουμε περιττά κιλά και να σμιλέψουμε το σώμα μας. Όμως επειδή πολλές από εμάς έχουμε απορίες σχετικά με το τι μας προσφέρει η κάθε μια ξεχωριστά ποια είναι η ιδανική για τις ανάγκες μας, είπαμε να κάνουμε ένα crash-test, αναλύοντας τα χαρακτηριστικά της yoga και των pilates καθώς και το τι να περιμένεις σε κάθε περίπτωση. Δεν ήταν και τόσο εύκολο όσο νομίζαμε, αφού κατά γενική ομολογία και οι δύο μέθοδοι μοιράζονται πολλές διαφορές αλλά και ομοιότητες.

Yoga….η αρχαία:

Η yoga είναι από τις αρχαιότερες τεχνικές εκγύμνασης του σώματος και του μυαλού (εμφανίστηκε περίπου το 5000 π.Χ), έχοντας τις ρίζες της στην αρχαία φιλοσοφία της Ανατολής. Πιθανότατα όμως να θεωρείς λανθασμένα (όπως πολλοί) ότι η γιόγκα είναι μία εναλλακτική μορφή άσκησης. Είναι αλήθεια πως στο Δυτικό πολιτισμό έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις σωματικές ασκήσεις (asanas) και γενικότερα στην έννοια της εκγύμνασης του σώματος. Η yoga όμως πάνω απ΄ όλα είναι ένας τρόπος ζωής. Ένα ολοκληρωμένο επιστημονικό σύστημα το οποίο συνδυάζει με απόλυτη αρμονία, της άσκησης όχι μόνο του σώματος αλλά και του νου.

Όσο περισσότερο καιρό βρίσκεσαι σε ανισορροπία με το σώμα σου τόσο περισσότερη ένταση θα συγκεντρώνεται σε διάφορα σημεία του κάνοντας τα σφιχτά και άκαμπτα ενώ παράλληλα θα είσαι επιρρεπής σε ασθένειες. Μέσα από τις πρακτικές της (ασκήσεις οι στάσεις, αναπνοές, διαλογισμός, μελέτη αρχαίων θεωριών, εφαρμογή των αρχών της γιόγκα και παρατήρηση του εαυτού στην καθημερινότητα), η yoga στοχεύει στο να απελευθερώσει τη ροή της ενέργειας και να ηρεμήσει το σώμα και το νου, δημιουργώντας μια αίσθηση πληρότητας, ισορροπίας και ευεξίας σε σώμα-νου. ισορροπίας. Εκτός από αυτό, θα σε κάνει να συνειδητοποιήσεις καλύτερα τις δυνατότητες του σώματός σου, κάνοντάς το πιο ευλύγιστο και γυμνασμένο.

Φυσικά υπάρχουν πάρα πολλά και διαφορετικά στυλ yoga, τα οποία επικεντρώνονται σε διαφορετικά χαρακτηριστικά (τόνωση, χαλάρωση, αδυνάτισμα, διαλογισμό κ.α), έτσι ώστε να μπορείς να διαλέξεις αυτή που σου ταιριάζει καλύτερα.

Pilates… η μοντέρνα:

Η μέθοδος Pilates, δημιουργήθηκε από τον Joseph Pilates και αποτελεί κάτι παραπάνω από μία μέθοδο γυμναστικής  είναι μία πλήρης μελέτη του ανθρώπινου σώματος. Κατά πολλούς το Pilates θεωρείται η Yoga της Δύσης και όχι τελείως λανθασμένα, αφού έχει συνδυάσει τις φιλοσοφίες και τις βασικές αρχές διαφόρων παραδοσιακών ανατολικών μεθόδων με τις πιο δυναμικές μεταγενέστερες δυτικές πρακτικές. Η βασική αρχή ρης μεθόδου είναι ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος, της κοιλιακής χώρας («Powerhouse»), η ενίσχυση της ισορροπίας και ο συγχρονισμός των κινήσεων με το ρυθμό των αναπνοών. Η αποτελεσματικότητα των ασκήσεων της τεχνικής Pilates, βασίζεται στην ακριβή εκτέλεση κάθε κίνησης

Η έμφαση δίνεται κυρίως στους κοιλιακούς και τα πόδια, στην βελτίωση της ισορροπίας, την καλύτερη στάση, την σταθερότητα και την γενικότερη ενδυνάμωση ολόκληρου του σώματος. Η Pilates θα κάνει το σώμα σου να φαίνεται πιο μακρύ και λεπτό, όμοιο με αυτό των επαγγελματιών χορευτών.

Yoga vs Pilates : Βασικές διαφορές

Η Yoga συνήθως ασκείται σε ένα χαλί ή σε ένα άνετο περιβάλλον, π.χ. την παραλία.
Το Pilates μπορεί να εξασκηθεί σε ένα μηχάνημα Pilates ή σε ένα χαλί.

Τα μαθήματα Yoga είναι συνήθως 60-90 λεπτά.
Τα μαθήματα Pilates, είναι συνήθως 60 λεπτά.

Η Yoga έχει ένα όργανο / πνευματική εστίαση.
Το Pilates έχει περισσότερες από μια εστίαση σώματος / εκγύμνασης.

Η Yoga θα αυξήσει το εύρος της κίνησης σου, την αίσθηση της ευημερίας, και μπορεί να μειώσει την πίεση.
Το Pilates θα ενισχύσει τον «πυρήνα» σου (κοιλιακούς, κορμό, κατώτερη σπονδυλική στήλη) και θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις και να δυναμώσεις τους μύες χωρίς όμως να τους φουσκώνει.

Η Yoga θα σε βοηθήσει να μάθεις να ελέγχεις την αναπνοή σου.
Το Pilates θα σε βοηθήσει να μάθεις να ελέγχεις καλύτερα τη στάση του σώματός σου.

Η Yoga είναι γνωστή για την ανάπτυξη δύναμης ,σταθερότητας και ισορροπίας.
Το Pilates είναι γνωστό για τη δημιουργία μήκους στο σώμα και προσφέρει ασφάλεια και έλεγχο.

Στην Yoga η εισπνοή και η εκπνοή είναι από τη μύτη.
Στο Pilates η εισπνοή είναι από τη μύτη και η εκπνοή από το στόμα.

Η Yoga εστιάζει περισσότερο σε αναπνευστικές ασκήσεις και ασκήσεις ευλυγισίας, ώστε να «διευρύνει» το σώμα μέσα και έξω. Θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις συντομότερα καλύτερη φυσική κατάσταση, διότι έχει πιο δυναμικό πρόγραμμα.
Η μέθοδος Pilates είναι ένα πρόγραμμα πιο στατικό το οποίο γυμνάζει εξίσου όλο το σώμα, αλλά απαιτείται λιγότερη προσπάθεια.

Yoga vs Pilates: Bonus
Η Yoga μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης (η ορμόνη του στρες) στον οργανισμό σου, από την πρώτη κιόλας συνεδρία, ενώ θα ανακουφίσει αποτελεσματικά τους πόνους στην πλάτη και εκείνες που οφείλονται στην αρθρίτιδα.
H Pilates θα δυναμώσει την πλάτη και τους κοιλιακούς σου, αυξάνοντας την ευλιγισία σου και βοηθώντας στην καλύτερη στάση του σώματος.