Blog
  • Main page

Ασβέστιο για προστασία από την οστεοπόρωση

By tgi 0
25/10/2013

Όπως κάθε άλλο μέρος του ανθρώπινου σώματος έτσι και η υγεία των οστών εξαρτάται από την σωστά επιλεγμένη και διαμορφωμένη διατροφή αλλά και τον γενικότερο τρόπο ζωής μας. Τα οστά είναι το μέρος που αποθηκεύεται το ασβέστιο και όσο μεγαλύτερη ποσότητα αποθηκεύουμε τόσο το καλύτερο για το παρόν αλλά ακόμα περισσότερο για το μέλλον της γυναίκας, αφού είναι η μόνη και ενδεδειγμένη λύση για να αποφύγει ή έστω να αναστείλει την οστεοπόρωση.

Αυτό που χρειάζεται η μοντέρνα γυναίκα είναι να προσθέσει μεγαλύτερες ποσότητες ασβεστίου στο καθημερινό της διαιτολόγιο και κυρίως να αποφεύγει τις αιτίες που αναστέλλουν την ολοκληρωμένη απορρόφηση του ασβεστίου από τα οστά.

Αυτό που δεν είχε γίνει ιδιαίτερα γνωστό μέχρι τις μέρες, αλλά ανακαλύφθηκε από μια ομάδα ερευνητών σε Πανεπιστήμιο της Σουηδίας είναι ότι κάποιες τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες αναστέλλουν την ομαλή απορρόφηση του ασβεστίου από τα οστά. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν θα πρέπει να περιέχει φυτικές ίνες η διατροφή μας. Σε καμία περίπτωση. Απλά δεν θα πρέπει να συνδυάζουμε την ίδια στιγμή τροφές πλούσιες σε ασβέστιο με τροφές που περιέχουν φυτικές ίνες. Τέτοιες τροφές είναι το ψωμί ολικής αλέσεως, τα δημητριακά και κάποια είδη πράσινων λαχανικών. Επίσης το μπορεί να προκαλέσει ο καφές, το αλκοόλ και ο καπνός αλλά και τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο.

Οι γυναίκες που έχουν κάνει τη σωστή κίνηση να λαμβάνουν επιπλέον δόση ασβεστίου βάζοντας στην διατροφή τους κάποιο αντίστοιχο συμπλήρωμα διατροφής, δεν θα πρέπει να το δένουν την ίδια στιγμή με ανάλογες τροφές. Από την άλλη πλευερά και στα πλαίσια της ίδιας έρευνας αποδείχτηκε ότι μεγαλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου επιτυγχάνεται ακόμα και με τις μεγαλύτερες δυνατές ποσότητες (π.χ με κάποιο συμπλήρωμα διατροφής) όταν λαμβάνεται λίγο πριν τον ύπνο.

Επίσης έχει αποδειχθεί ότι σε αυτό τον σκοπό βοηθάει η λήψη βιταμίνης C και βιταμίνης D.

Όμως όλο αυτό θα πήγαινε στην κυριολεξία χαμένο αν μια γυναίκα δεν γυμνάζεται. Πανεπιστημιακές έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που ασκούνται τακτικά, πέρα από την γενικότερη βελτίωση της εμφάνισης και φυσικής κατάστασης, κάτι επίσης βασικό στην απορρόφηση μεγαλύτερης ποσότητας ασβεστίου από τα οστά, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την δύναμη και πυκνότητα των οστών, αναστέλλοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τον μελλοντικό κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Η κατάλληλη επιλογή τροφών που περιλαμβάνουν γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά και τα αντίστοιχα συμπληρώματα διατροφής καθώς επίσης και ένας ενεργητικός και αθλητικός τρόπος ζωής είναι η μόνη λύση απέναντι στην οστεοπόρωση. Γιατί είναι πάντα καλύτερη η πρόληψη κι όχι η καταπολέμησή της.

Πηγή: http://www.xtr.gr/

Translate »