Ένοχος η ζέστη
Blog
  • Main page
14
07
2014

Ένοχος η ζέστη

By ab 0

Οι θερμοκρασία ανεβαίνει και το παρακάτω άρθρο θα σώσει τις χορδές σας!

Ανοίξαμε λοιπόν το πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου και πήραμε το σάκο μας-thermobag με τις ρακέτες. Τις αφήνουμε εκεί για να τις έχουμε μαζί μας ανά πάσα στιγμή.

Σωστά; Λάθος!

Η ζέστη δεν ταλαιπώρησε μόνο εμάς αλλά και τις ρακέτες μας και ακόμα περισσότερο τις χορδές. Θα πείτε, “μα καλά εγώ τις βλέπω μια χαρά. Τι μπορεί να πάθει ο γραφίτης και το πλαστικό υλικό των χορδών; Εξάλλου παίζω πάντα μεσημέρι με υψηλές θερμοκρασίες, το ίδιο δεν είναι;”

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Όταν η εξωτερική θερμοκρασία ανεβαίνει πάνω από τους 25 βαθμούς σε ένα αυτοκίνητο παρκαρισμένο στον ήλιο, η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να φτάσει στους 50 ή ακόμα σε κάποιες περιπτώσεις και στους 60 βαθμούς. Ακόμα και αν έχετε παίξει με καύσωνα κάτω από τον καυτό ήλιο η καταπόνηση μιας ρακέτας και των χορδών της είναι πολύ μεγαλύτερη όταν αυτή είναι στο πορτ μπαγκάζ.

Στις περιπτώσεις λοιπόν θερμοκρασιών άνω των 25 βαθμών κελσίου το αυτοκίνητο μας μετατρέπεται σε κλίβανο. Βέβαια κατά την κατασκευή μιας ρακέτας οι θερμοκρασίες που χρησιμοποιούνται είναι κατά πολύ μεγαλύτερες οπότε ο γραφίτης δεν αλλοιώνεται. Ανάμεσα όμως στις ίνες γραφίτη υπάρχει ένα άλλο υλικό απαραίτητο στη συνοχή αυτών των ινών, η εποξική ρητίνη.

Οι ρητίνες στις υψηλές θερμοκρασίες τείνουν να μαλακώνουν, μαλακώνοντας συνολικά και την ρακέτα. Σε τέτοιες ακραίες συνθήκες όπου η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται από τις χορδές πλησιάζει στον 1 τόνο μπορούμε να φανταστούμε την καταπόνηση του πλαισίου μιας, κατά κάποιο τρόπο, “μαλακωμένης” ρακέτας. Μια ξύλινη ρακέτα σε τέτοιο περιβάλλον θα μπορούσε να υποστεί στρέβλωση ή και να σπάσει. Ακόμα και στις νέες τεχνολογίες καταγράφονται τέτοια ή άλλα παρόμοια περιστατικά.

Οι χορδές πάσης φύσης (άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο) υπόκεινται σε ακόμα μεγαλύτερες αλλοιώσεις. Παρατηρείστε τα καλώδια της ΔΕΗ σε μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα και φανταστείτε ότι και οι χορδές χαλαρώνουν κατά τον ίδιο τρόπο. Οι υψηλές θερμοκρασίες και ιδιαίτερα οι συνθήκες κλιβάνου όπως προαναφέραμε, κάνουν τα μόρια πιο επιρρεπή σε μετακινήσεις. Αυτή η χαλάρωση αλλοιώνει ανεπανόρθωτα την τάση των χορδών μας δίνοντας συνολικά μια ασαφή και “σπογγώδη” αίσθηση όταν χτυπάμε το μπαλάκι.

Η επαναφορά σε φυσιολογικές θερμοκρασίες δεν πρόκειται να συνεφέρει τις χορδές σας, ακόμα και αν οι χορδές δείχνουν κάπως πιο σφικτές.

Ακούω συχνά για την προστασία των thermobag. Τα λεγόμενα thermobag προστατεύουν τις ρακέτες αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αφήνετε το σάκο-thermobag με τις ρακέτες στο αυτοκίνητό σας για περισσότερο από μια ώρα. Αν ταξιδεύετε προτιμείστε να έχετε τις ρακέτες σας στον εσωτερικό κλιματιζόμενο χώρο του αυτοκινήτου. Ακόμα και όταν παίζετε αναζητήστε πάντοτε μια σκιά και για το thermobag με τις ρακέτες σας.

Να θυμάστε πάντα πως, όπως δεν θα αφήνατε τον παγωμένο σας καφέ ή αναψυκτικό, ακόμα και το κινητό σας στο παρκαρισμένο, στον ήλιο, αυτοκίνητο, έτσι δεν θα πρέπει να αφήνετε ή να ξεχνάτε και το σάκο με τις ρακέτες σας!

Πέτρος Μπίρης – www.racketspecialist.gr – racketspecialist@me.com