Τα τελευταία χρόνια η κυκλική προπόνηση κερδίζει έδαφος με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Cross Training. η κυκλική προπόνηση είναι ιδανική για να ξεκινήσεις μετά από μικρή αποχή, μπορεί να προσαρμοστεί σε διάφορα επίπεδα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαφορετικούς σκοπούς.

  • Τι είναι το Cross Training;

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή των ασκούμενων σε νέα είδη εξάσκησης, πολύ διαφορετικά από αυτά που ονομάζουμε συμβατικά. Ένα από τα είδη που ακούγεται περισσότερο είναι το Cross training. Μεταφράζοντας κατά λέξη (διασταυρωμένη προπόνηση), καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για σύνθετη δραστηριότητα, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει πολλές αερόβιες και αναερόβιες δραστηριότητες σε μια μόνο προπόνηση. Δηλαδή, προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης , αερόβιας και αναερόβιας, σε ποικίλους συνδυασμούς που θα σας απογειώσουν.

  • Ποιους αφορά;

Θεωρητικά όλους. Για όλους εσάς που αναζητάτε μια νέα και διαφορετική πρόκληση στην προπόνησή σας, που θέλετε κάτι νέο και καινοτόμο πέρα από τα συνηθισμένα, αυτό είναι το μάθημα που σας ταιριάζει. Η προπόνηση μπορεί να εφαρμοστεί μέσα στο γυμναστήριο αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο χώρο. Θα λέγαμε ότι αφορά από αρχάριους ασκούμενους έως και ένα πολύ προχωρημένο αθλητή. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο είδος εξάσκησης εφαρμόζουν ακόμη και επαγγελματικοί αθλητικοί σύλλογοι στη περίοδο της προετοιμασίας .

  • Στόχος

Ο στόχος του μαθήματος είναι η ολοκληρωτική εκγύμναση , όλων των μυϊκών ομάδων του σώματος με αυξημένη συμμετοχή και του καρδιοαναπνευστικού μηχανισμού και η βελτίωση της φυσικής κατάστασης του ασκούμενου με τρόπο πέρα από τα συνηθισμένα. Δυνατή μουσική σε ρυθμούς που ποικίλουν ανάμεσα σε progressive house και hard rock, συνθέτουν το σκηνικό μιας προπόνησης με πολλή ένταση, ρυθμό και γρήγορες εναλλαγές. Μεγάλη κατανάλωση θερμίδων, αύξηση του βασικού μεταβολισμού, σωματική και ψυχική εκτόνωση είναι λίγα μόνο από τα οφέλη του Cross Training.

  • Οφέλη

Το cross training επιτρέπει να γυμνάζετε όλο σας το σώμα, αντί να δυναμώνετε μόνο μια περιοχή.
Η εναλλαγή μεταξύ αρκετών ειδών άσκησης διατηρεί το πρόγραμμα ρουτίνας φρέσκο και διασκεδαστικό ενώ παράλληλα εμποδίζει την πλήξη.
Οι τραυματισμοί από την υπερβολική άσκηση είναι λιγότερο πιθανοί, καθώς οι μυς δεν χρησιμοποιούνται με τον ίδιο τρόπο διαρκώς.
Η χρήση των μυών όλου του σώματος μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη προσαρμογή σας σε νέα σπορ και δραστηριότητες.